De eerste dagen...

Het is mooi weer hier. Laat ik daarmee beginnen. De wilde verhalen over horizontale regen en eeuwige sneeuw(buien) vallen reuze mee. Met 15 graden overdag en 7 's nachts is het hier goed vol te houden en heb je in de zon geen trui of wat dan ook nodig. Ook door de vele wolken (zie de foto's) blijft het eigenlijk ook wel aangenaam.

Afgelopen week heb ik een week bij Miriam gelogeerd. Het weekend en maandags zijn we samen naar Zuid-Limburg gegaan om nog eventjes vakantie te houden op de camping van Epen, vlakbij Vaals. De week daarna moest Miriam helaas afstuderen, maar daardoor had ik zelf nog wel de tijd om de laatste dingetjes voor IJsland te regelen en mijn spullen in te pakken. Ik had nog snel een fototoestel gekocht zodat ik jullie mijn visie van IJsland kan laten zien.

Op zaterdag vertrok ik dan eindelijk. Met relatief weinig strubbelingen kwam ik door de douane, ik heb zelfs een flesje water onbewust het land uit gesmokkeld! Wel moest ik me bijna uitkleden omdat de metaal detector mij niet accepteerde, maar ik ben er doorheen gekomen. Met een goede vlucht kwam ik daarna redelijk rap in Keflavík terecht, waar het grote vliegveld van IJsland zich bevindt. Daar werd ik (een half uur te laat) opgehaald en naar mijn appartement gebracht, waar Mona (een Duits meisje dat in Delft studeert) mij heeft opgevangen. De chauffeur wist te vertellen dat dit weekend de gaypride was in Reykjavík, dus samen zijn we gelijk het centrum ingegaan. Helaas was het net te laat voor de extravagante optocht, maar we hebben ons goed vermaakt in de leuke restaurantjes en kroegen van de stadt.

De zondag werd ik verbaast wakker in een vreemd bed, maar ik realiseerde me al snel dat ik in Reykjavík zat. Eigenlijk wilde we vandaag ook weer het centrum in gaan, maar door het druilerige weer en winkelproblemen zijn we maar thuis gebleven. Omdat ik me toch verveelde heb ik de huisfiets geleend (ja, ik ben ook maar een Hollander) en heb ik de buurt verkent. Met fototoestel in de hand heb ik een leuk tochtje gemaakt, zie daarvoor ook de foto's!

Morgen begin ik bij Össur, ik ben benieuwd hoe het daar gaat. Volgende week laat ik weten hoe een typische werkdag in IJsland eruit ziet, of je kan het me natuurlijk vragen via de mail o.i.d.

Reacties

Reacties

Miriam

Nu al mooie foto's, doe je goed! Veel succes morgen!
xx

BartR

Ziet er goed uit Sten! Mooie foto's, leuke kamer, naakte mensen, warm water, trollen, spelletjes in de huiskamer. Tis net of je nog in Nederland bent :p Ik wil je nog onzettend veel plezier wensen, maar dat gaat vast lukken denk ik. Je hebt trouwens een supermooie weerwolfavond gemist. De weerwolven dachten slim te zijn, door een van zichzelf dood te maken, in de hoop dat dan de heks die weer tot leven zou wekken en die weerwolf niet meer verdacht werd. Echter, de heks had het plannetje door, en gebruikte haar drankje op de ANDERE weerwolf! In 1 ronde, twee weervolven dood! Je verzint het toch niet? Dit gebeurde ook niet 1 keer, maar twee! ZOMG! Ik hou je op de hoogte!

Sten

Haha, wat een mooie weerwolfavond was dat. Het is maar goed dat ik er niet bij was, want ik had me of helemaal dood gelachen (spreekwoordelijk dan) of helemaal geërgerd aan dit soort onnozele nonweerwolven. Goed bezig BartR!

Bianca

He Sten,

Jammer dat ik niet op je afscheidsfeestje kon zijn (en nog jammerder dat de tickets naar ijsland te duur zijn voor een jaarclubuitje :( ) Maar zo te zien komt t ook zonder ons helemaal goed daar! Heel veel plezier enzo!

Liefs Bianca

Bart

Hey Sten!
Ontzettend bedankt voor het lenen van je tas. Hij is nog heel. De vakantie was echt top. Hier in Enschede is het lekker rustig nu (Myrthe is er nog niet, en Sjoerd zit drie weken lang opgesloten in Drenthe..)
Mooi dat het zo goed bevalt in IJsland..veel plezier nog!

Groetjes, Bart

Sten

Fijn dat de tas nog heel is. Ik had hem eigenlijk nodig afgelopen weekend, maar er waren voldoende alternatieven beschikbaar. Fijn dat je vakantie goed is gegaan, heb je toevallig een reislog bijgehouden?

Sten

Bart

Een reislog..nee..ik kan het je wel even kort vertellen;)
We zijn dinsdagochtend naar Berlijn gegaan, de hele stad doorgewandeld, woensdagmiddag de trein richting Praag gepakt en daar 2 nachten gebleven. Praag is super mooi, een flinke kroegentocht gedaan en een thaise massage gehad. Daarna zijn we naar een oostenrijks dorpje geweest, gemountainbiked en *toevallig* was er dorpsfeest..super mooi, alleen waren we de dag erna iets minder actief:P
Na drie dagen oostenrijk gingen we via innsbruck naar rimini, waar we heerlijk zijn bijgekleurd (rood) op het strand. Omdat alles vol was in rimini zijn we maar 1 nachtje gebleven. Daarna zijn we in een reis van 31 uur, incl nachttrein en TGV, weer in enschede teruggekomen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!